Nederland & België - Standaard Flexibele bezorging

GLS Standaard Flexibele bezorging - Bijna altijd de volgende werkdag al bezorgd !

Bij TopSnowShop betaal je boven € 150,- geen verzendkosten in Nederland en België. Bij de aankoop van een skihelm zal het dus in de meeste gevallen gratis zijn. Deze gratis verzending is ook nog eens snel en flexibel bij ons. Want als je voor 16:00 op werkdagen besteld, dan gaat het dezelfde dag nog weg. In meer dan 95% wordt het dan ook keurig de volgende werkdag in Nederland & België bezorgd. We zijn al jaren tevreden met GLS, maar wil je liever bezorgd worden door PostNL of DHL dan kan dat ook. Neem dan even contact met ons op.

Volg je bestelling en verander eenvoudig de bezorgdatum of laat het bezorgen bij een pakketshop

bezorg pakket topsnowshop bij gls pakketshopWanneer het pakket bij ons wordt opgehaald krijg je via de email de track & trace. Hiermee wordt je geinformeerd over de geplande bezorging van het pakket. Is er die dag niemand aanwezig is om het pakket aan te nemen? Dat is geen probleem, want je kunt kiezen uit een aantal bezorgopties. Deze zijn eenvoudig aan te passen via de link in de e-mail voordat of terwijl het pakket onderweg is. 

Bijvoorbeeld een nieuwe bezorgdatum met een vooraf aangekondigd tijdvenster van drie uur, of het pakket naar een GLS PakketShop in de buurt laten doorsturen. GLS heeft op dit moment meer dan 700 GLS PakketShops in Nederland en ook vele in België. Daar kun je het pakket laten bezorgen en het ophalen wanneer het je het beste uitkomt.

Wat gebeurd er als niemand thuis is?

GLS vraagt dan aan één van de buren of ze het pakket kunnen aannemen. Als dat niet lukt neemt GLS het mee terug naar haar depot. In beide gevallen laat de bezorger een zogeheten “Niet Thuis Bericht” achter. Op dit bericht stata belangrijke informatie, zoals de naam van de buren of informatie over het doorgeven van een afleveroptie. Je krijgt van GLS tevens een e-mailnotificatie.

Het Niet Thuis Bericht

Op het Niet Thuis Bericht staat een "Niet Thuis Code". Met deze code of met het pakketnummer en de postcode kan de ontvanger het pakket online hier volgen, bijvoorbeeld op een smartphone. Het Niet Thuis Bericht is met name belangrijk als GLS het pakket naar het depot heeft teruggebracht. Je kunt dan online, met het nummer en de postcode, zelf bepalen wat de volgende stap is!

Als een pakket naar het depot is teruggebracht, biedt GLS de volgende opties:
  • Het pakket opnieuw aanbieden op hetzelfde bezorgadres. Voor de beschikbare bezorgdata worden tijdvensters opgegeven.
  • Het pakket opnieuw aanbieden op hetzelfde bezorgadres met een eenmalige neerzet toestemming.
  • Het pakket zelf bij het GLS-depot of een GLS PakketShop afhalen. Het pakket blijft hier en kan binnen vijf dagen opgehaald worden.
  • Het pakket weigeren. Het pakket wordt retour afzender gestuurd.